Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Krzeszyce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Krzeszyce.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
- część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
- dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.)
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Dziubczyk
- E-mail: administrator@krzeszyce.pl
- Telefon: (95) 75 73 161
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wójt Gminy Krzeszyce
- Adres: Urząd Gminy, ul. Skwierzyńska 16, 66-435 Krzeszyce
- E-mail: sekretariat@krzeszyce.pl
- Telefon: (95) 757 31 61 do 64
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą trzy wejścia. Wejście główne od ul. Skwierzyńskiej. Pozostałe wejścia usytuowane są od strony parkingu.Wejścia od strony parkingu wyposażone w podjazd dla wózków z barierką umożliwiająca podtrzymanie się osobom mającym trudności w poruszaniu się.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Przy wejściu do budynku brak dzwonka przywoławczego dla osób mających trudności z samodzielnym wejściem.
Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
W budynku nie ma windy.
Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Krawędzie schodów nie są oznakowane kontrastową taśmą.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Przed budynkiem znajduje się parking z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku są pętle indukcyjne na wybranych stanowiskach.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Brak możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.
Można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu sprawy.
Pozostałe informacje
Przeprowadzono standardowe testy zgodności standardami W3C i WCAG. Serwis w znacznym stopniu spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością. Staramy się sukcesywnie eliminować wszystkie błędy składowe, aby serwis dobrze spełniał wytyczne związane z dostępnością.Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey):
Skróty klawiszowe
- [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności,
- [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne,
- [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści,
- [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka,
- [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe.
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych wersjach przeglądarek internetowych:
- Google Chrome v 80.X lewy ALT + [litera_skrótu],
- Mozilla Firefox v 74.X lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu],
- Internet Explorer v 11.X lewy ALT + [litera_skrótu],
- Opera 67.X lewy ALT + [litera_skrótu],
Koordynator do spraw dostępności
Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Krzeszyce oraz monitorowanie zapewnienia przez ten urząd dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto koordynator sporządza plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy Krzeszyce.- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.),
- Monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- Sporządzanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Sylwia Ławniczak-Karbowiak – Zastępca Wójta